fredag 27 september 2013

Vad är typiskt för Caitlin Moran?

Vad är typiskt för Caitlin Moran?

Kängorna

Att hon alltid hittar nya postitioner att sitta på

Eller att hon hoppar upp och ner.

Hon är inte lätt att intervjua (och det hjälper inte att intervjuarens mick inte fungarear)

Hon går in för att vara positiv

Hon skriker glada saker till publiken.

Vi får alla applådera en dam med grönt hår.

Så ska det vara säger Caitlin Moran, vi ska ge varandra fler komplimanger och applådera varandra och säga att vi är coola.

Det är ungefär vad hon säger i Morantology också.



Jag har lovat att hälsa Caitlin Moran att hon är världens bästa person "the best person in the world" från en tjej som jobbar i Verbum monter och som inte kunde komma (pga. monterjobb).
Jag framför hälsningen.

- The best person in the world WOW !!! säger Caitlin med stora bokstäver. (Hon pratar mycket med stora bokstäver).
- Verbum is a religious publishing company so that means you've got God on your side, skojar jag.
-WOOW God on my side I am God's favourite person in Sweden!

Japp, Caitlin sa ju att vi skulle ge mer komplimanger och nu har jag gjort mitt.

Verbum tjejen är vädligt glad att jag framförde hälsningen. Och att jag kom FRAM till Caitlin i det allmänna vimlet.

Senare (nästa dag faktiskt) har jag en mini-privat-konversation med Moran - där hon är allvarlig.
Vi pratar om Mrs Pattimore som av någon anledning har blivit en man i den svenska översättningen (fast Moran just bevisat att Lady Gaga INTE är en man) och om Morantology - bra namn! - och om How to be a Woman. Jag har lusläst den Morantology, inte How to be a Woman.
-Du måste läsa den, du skulle gilla den, seröst, säger Moran.
Morantology är liksom .... så ytlig. Min första bok skulel vara mer din stil.

Så jag ser tydligen inte ytlig ut? Attans också. Jag som försökt så. Nu när det är bokmässa och allt.


Det är intressant att konstatera att Caitlin pratar mycket om media och pressen och hur negativ den är - något hon vill motverka.

Man ska vara glad och göra gott för det mår man gott av menar hon.

Men när det gäller utseendehysteri ... Sverige har inte gått lika långt som Storbritannien. Smink och högklackade skor är i alla fall inte prio nummer ett bland de som besöker Bokmässan i Göteborg.

Man går mest in för att vara klädd för att må gott. Och inte få skavsår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.