söndag 29 september 2013

Seriesöndag avslutas hos Egmont!



Egmont avslutas "on a high" - 50% på allt i montern.

De här killarna ritar Batman respektive skriver manus til Famtomen och Bamse

Manus-till-Fantomen-och-Bamse killen: - Jag HAR lärt mig hur man ritar en burk Dunderhonung! Jag SKA klara det! F-n också! Jag ritar Fantomens dödskalle istället. Det är lättare!
 
Batman killen ritar Batman - och sin egen serie somhan har i Batman i Sverige. Men snart ska han till NEW YORK och jobba som serietecknare där ... Ja, han har sina egna pennor! Som snart ska till New York. Mina pennor ska till Argentina med Isol. Inte jag. Killarna tycker att det är en kul (och generös) historia.

Don Rosa signerar ingenting, för han har ingen kö. (Han får ingen present av mig, till skillnad från Isol, för han tjänar tillräckligt på Kalle Anka ändå!)

-Jag ritar för svenska Kalle Anka!

Man med många talanger: har ritat för Bamse i många år och gör även sin egen serie, Elvis. Dottern Ofelia ritar och signerar också Elvis ... som hobby. Hon gör till och med copyright tecken på sina regndroppar.
 

-Här har vi kul i Egmont montern! (Fru Elvis i bakgrunden).

OMG vad den här killen ritar bra! Inte konstigt att New York ville ha honom ...

Att bli star struck ... kan hända alla.
 Elvis och Bamse tecknaren får höra att jag träffat killen som tecknar Batman.
Han:-Vardå vardå?
Jag:-Han är här i er monter.  Han ritar en Batman till mig.
Han:-Jag vill också ha!
Jag:-Du får skynda dig. Han ska till New York sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.